donderdag 8 maart 2012

Mijn quilts


Enthousiast geraakt door de quilts van mijn moeder, is dit mijn eerste quilt poging.
Zelf noem ik dit mijn "Engelse quilt". Uiteindelijk moet het een kussenhoes worden voor een antiek hoekstoeltje.


Om nog even het vakantiegevoel vast te houden, heb ik deze log cabin van authentieke provencaalse stoffen gemaakt. Mijn moeder heeft deze stofjes gekocht in een klein dorpje in Zuid-Frankrijk.


Bovenstaand mijn eerste "grote" quilt. Op mijn eigen manier quilt ik deze machinaal in de gele vlakken. Uiteindelijk wordt het een topkleedje.


En dit is mijn theekopjes quilt......Hiermee ben ik nog druk bezig. In eerste instantie wilde ik alle kopjes handmatig gaan quilten, maar het resultaat vind ik niet echt mooi. Nu worden al vlakken aan de binnenzijde machinaal gequilt. Tips zijn uiteraard welkom .......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten